Home » Breng je geschiedenis online

Breng je geschiedenis online

Iedereen die ook maar iets met jouw bedrijf te maken heeft, gaande van je klanten, leveranciers, werknemers tot journalisten die bijkomende informatie zoeken om hun artikel mee te stofferen, nemen vroeg of laat wel eens een kijkje op je website of je sociale media. Het internet is daarom dé uitgelezen plek om met je geschiedenis uit te pakken. Het is de makkelijkste weg naar informatie over je bedrijf en je kan er vlot je verhaal aanvullen met al dan niet bewegende beelden.

Een tijdlijn die de lange staat van dienst in de kijker zet, is natuurlijk heel informatief. Maar je kan veel meer doen! Waarom geen interactief filmpje op je website dat het verhaal van de oprichting vertelt? Of (Facebook-)posts met anekdotes uit die lange geschiedenis, precies honderd jaar nadat ze gebeurden? Twitterberichten met opvallende citaten van oud-werknemers? Of een fotoreportage uit de oude doos op Instagram met een consequente hashtag erbij? Storytelling op het internet was nog nooit zo eenvoudig!

Zo wist Solvay in 2013 ter gelegenheid van zijn 150ste verjaardag de geschiedenis van het bedrijf op een boeiende en diverse manier in beeld te brengen. Lees meer …

 

Gluur eens bij onze buren: Siemens heeft een uitgebreide website over zijn geschiedenis. Met een tijdlijn focust het bedrijf op de kantelmomenten. Belangrijke innovaties zet het thematisch uiteen in korte tekstjes en het verhaal over de oprichting beleef je in een filmpje. Moeilijk? Nee, hoor. Zelfs met beperkt (beeld)materiaal kan je een boeiend verhaal vertellen.

TIP:
Maak je een tijdlijn? Voeg dan ook wat historische context toe,
zo krijgen je bezoekers een beter beeld van de tijdsgeest.
Is je bedrijf opgericht in hetzelfde jaar als de maanlanding?
Of kwam de CEO aan het roer net voor de oliecrisis van 1973?


Comments are closed.