Home » Bedrijfserfgoed als relatiegeschenk?

Bedrijfserfgoed als relatiegeschenk?

Op zoek naar een mooi relatiegeschenk? Waarom maak je van het verhaal van je bedrijf geen geschenkboek? Een luxueuze uitgave die in het oog springt. Een historisch onderbouwd maar toegankelijk boek, rijkelijk voorzien van illustraties, is een ideaal geschenk voor je zakenrelaties… of je kan het zelfs in de handel brengen.

Het is een boek met uiteraard aandacht voor het economisch aspect, maar een bedrijfsgeschiedenis is veel meer dan facts & figures. Achter elk bedrijf gaan immers heel wat boeiende en vooral ‘menselijke’ verhalen schuil. Wie was de oprichter en waarom besloot hij of zij dit soort bedrijf op te starten? Wie werkte er vroeger en hoe was de sfeer op de werkvloer? Welke producten waren het meest succesvol en waaraan was dit te danken? Welke moeilijkheden wist het bedrijf het hoofd te bieden? Hoe was het bedrijf verankerd in zijn stad of gemeente? Welke verhalen heeft het gebouw nog te vertellen? Als je dit onderbouwt met foto’s, oude reclameposters, kaartjes en ander beeldmateriaal kan je een visueel zeer aantrekkelijk eindresultaat te bekomen. Je geschenkboek wordt zo een visitekaartje met een duurzame waarde.

Maar er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden:

  • De internationale reisagent Thomas Cook Group gebruikt zijn bedrijfsarchief om de banden met klanten, VIP’s en belangrijke zakenrelaties aan te halen. Ontdekken hoe ze dat doen? Lees meer …

 

TIP:
Een chronologische opbouw lijkt misschien logisch voor een historisch verhaal,
maar het is niet altijd de meest interessante insteek.
Een thematische indeling? Hoofdstukken ophangen aan markante figuren of producten?
De productielijn als rode draad?
Think outside the box!

Comments are closed.